Warto się szkolić

Dodane: 03-12-2014 18:05
Warto się szkolić Warto sprawdzić szkolenia bhp cennik


Zarządzanie firmą

Tym razem temat nieco inny niż poprzednio. Aczkolwiek wszystko kręci się wokół jednego.

Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca...jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową. Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego. Teraz o czymś innym.

Czy warto zajmować się wszystkimi sprawami w własnej firmie? Niewątpliwie można nieco na tym zaoszczędzić prowadząc samemu księgowość i zajmując się sprawami BHP. Jednak musisz pamiętać, że twój czas kosztuje - można go przecież wykorzystać na pracę w firmie. Oprócz tego chciałbym napisać także o:

Outsourcing polega na przeniesieniu części zadań z naszej firmy na firmę zewnętrzną. Często spotykanym wykorzystaniem tego rodzaju kompleksowych usług jest księgowość czy też BHP. Warto zastanowić się także nad czymś innym.

Być może sprawa szkoleń w zakresie bhp kojarzy się z czymś dość problematycznym. W końcu trzeba wysłać pracowników do ośrodka szkoleniowego żeby odbyli to szkolenie, trzeba rzecz jasna zapłacić za odbycie kursu. Dodatkowy kosztem jest dojazd i stracony czas pracowników. A co jeśli można by zrobić szkolenie w firmie? To jest możliwe. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.

Prowadzenie firmy jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych rzeczy. Pisałem już o metodach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie stresu i przekazać innym część swoich obowiązków - warto przekazać firmom zewnętrznym np. sprawy BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie będzie się tworzyć etatu specjalisty bhp. Natomiast z innej strony na to patrząc.


pracownik otrzymuje

Tym razem temat nieco inny niż poprzednio. Aczkolwiek wszystko kręci się wokół jednego.

Prowadzenie firmy jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych zadań. Pisałem już o sposobach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie stresu i oddać innym część swoich obowiązków - warto przekazać firmom zewnętrznym np. obsługę BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie będzie się tworzyć etatu specjalisty bhp. Warto zastanowić się także nad czymś innym.

Bezpieczeństwo i higiena pracy w przypadku pracy za biurkiem lub po prostu przy komputerze ma spore znacznie, zobacz czemu:
Przy pracy przy komputerze krzesło ma dużą rolę - wiadomo, że od siedzenia przez kilka godzin na źle dobranym krześle nic nam się nie stanie. Ale takie siedzenie i praca dzień w dzień może prowadzić do całkiem poważnych urazów i zwyrodnień. Odpowiednie krzesło do kompa powinno mieć profilowane siedzisko z możliwością regulacji wysokości (najlepiej jeszcze konta pochylenia) oraz znakomicie profilowane oparcie. Oparcie musi porządnie przytrzymywać plecy - jak fotel kierowcy rajdowego. Bez tego można się "połamać". Życzę bezpiecznego używania kompa. W tym temacie dodam jeszcze jedno.

Czy jako właściciel firmy opłaca się narażać się na stres i ryzyko związane z obsługą bhp w własnej firmie? Myślę, że nie warto - bo nawet jeśli nie popełnisz żadnych błędów to zużywasz mnóstwo swojego czasu. Bardziej będzie się opłacało więcej pracować nad rozwojem firmy a bhp oraz księgowość przekazać do firmy zewnętrznej. To jest właśnie dobrodziejstwo outsourcingu. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.

Warto powiedzieć o tym, że okresowe szkolenie bhp kończy się dla pracownika egzaminem z zakresu wiedzy objętej szkoleniem. Po zdaniu takiego egzaminu nasz pracownik otrzymuje zaświadczenie, którego kopię przechowuje ośrodek BHP. Teraz o czymś innym.

Już nawet szkolenia przez internet poprawiają bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem, że materiały szkoleniowe są opracowane profesjonalnie. Oczywiście takie szkolenie musi być prowadzone przez uprawnioną firmę bhp. Odniosę się jeszcze do innej kwestii.


może prowadzić

kursy bhp to może być ciekawy temat. Mam jeszcze kilka wartościowych informacji.

Czy jako właściciel firmy warto narażać się na stres i ryzyko związane z obsługą bhp w swojej firmie? Myślę, że nie warto - bo nawet jeśli nie popełnisz kosztownych błędów to zużywasz mnóstwo cennego czasu. Bardziej będzie się opłacało więcej popracować nad rozwojem firmy a bhp oraz księgowość przekazać do firmy zewnętrznej. To jest właśnie dobrodziejstwo outsourcingu. Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę.

BHP w przypadku pracy w biurze lub po prostu przy komputerze ma spore znacznie, zobacz czemu:
Przy pracy na komputerze krzesło ma spore znacznie - wiadomo, że od siedzenia przez kilka godzin na źle dobranym krześle nic nam się nie stanie. Ale takie siedzenie i praca dzień w dzień może prowadzić do całkiem poważnych urazów i zwyrodnień. Dobre krzesło do kompa powinno mieć profilowane siedzisko z możliwością regulacji wysokości (najlepiej jeszcze konta pochylenia) oraz znakomicie profilowane oparcie. Oparcie musi porządnie przytrzymywać plecy - jak fotel kierowcy rajdowego. Bez tego można się "połamać". Życzę bezpiecznego używania kompa. Odniosę się jeszcze do innej sprawy.

Już nawet szkolenia internetowe poprawiają bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem, że materiały szkoleniowe są opracowane rzetelnie. Oczywiście takie szkolenie musi być prowadzone przez uprawnioną firmę bhp. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.

Chyba każdy manager firmy zastanawiał się nad tym w jaki sposób zaoszczędzić czas. Sprawdzonym rozwiązaniem na to jest przekazanie części zadań do firm zewnętrznych - taka obsługa pozwala na bardziej profesjonalne wykonanie zadań i oszczędność czasu. Wiele korzyści z niewielką cenę. Teraz o czymś innym.

Zapewne wielu pracodawców zastanawia się nad tym gdzie wysłać pracowników na kurs w zakresie BHP. Jest wiele firm zajmujących się tą branżą aczkolwiek należało by zwrócić uwagę na to czy posiadają status ośrodka szkoleniowego. Warto zastanowić się także nad czymś innym.


na inną rzecz

kursy bhp to być może dla Ciebie użytkowniku być mało interesujące ale dla mnie to moja praca i zainteresowanie. Dlatego napiszę jeszcze kilka zdań.

Zapewne znacie tą historię, że każdy stolarz jest bez rąk? Z pewnością tak było kiedyś, zwłaszcza za czasów komunizmu - głównie przez bardzo kiepskie maszyny czy też sprzęt własnej konstrukcji. Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę.

Być może kwestia szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy kojarzy się z czymś dość problematycznym. W końcu trzeba wysłać pracowników do ośrodka szkoleniowego żeby odbyli to szkolenie, trzeba rzecz jasna zapłacić za sam fakt kursu. Dodatkowy kosztem jest dojazd i stracony czas pracowników. A co jeśli można by zrobić szkolenie w firmie? To jest możliwe. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.

Cel okresowych szkoleń bhp jest następujący utrwalenie wiadomości z bezpieczeństwa i higieny pracy zdobytych w czasie szkolenia wstępnego zapoznanie pracowników z obecnymi rozwiązaniami techniczno-organizacyjnymi
W tym temacie dodam jeszcze jedno.

Możliwe, że nie każdy o tym wie ale obowiązek przeprowadzania okresowych szkoleń z bezpieczeństwa i higieny pracy nie wynika tylko z dobrej woli i dbałości pracodawców. Szkolenia bhp są obowiązkowe na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - Dz.U. 2005 nr 116 poz. 972 ze zmianami Teraz o czymś innym.


tytułu ubezpieczenia

Korzystając z czasu wolnego chciałbym zaktualizować swojego bloga. Tym razem chcę dodać notkę na temat kursy bhp.

Jeśli w firmie dojdzie do wypadku przy pracy to pracodawca ma obowiązek sporządzenia dokumentacji powypadkowej BHP. Jest to dość wymagające zadanie dlatego z pewnością warto w tej sprawie zdać na specjalistów. Natomiast z innej strony na to patrząc.

Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową. Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego. W tym temacie dodam jeszcze jedno.

Zarządzanie firmą jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych rzeczy. Pisałem już o metodach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie nerwów i przekazać innym część swoich obowiązków - warto przekazać firmom zewnętrznym np. obsługę BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie opłaca się tworzyć etatu specjalisty bhp. Teraz o czymś innym.

Być może nie każdy o tym wie ale obowiązek przeprowadzania okresowych szkoleń z bezpieczeństwa i higieny pracy nie wynika tylko z dobrej woli i dbałości pracodawców. Szkolenia bhp prowadzone są na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - Dz.U. 2005 nr 116 poz. 972 ze zmianami Odniosę się jeszcze do innej kwestii.

W każdym fachu zanim się rozpocznie niezbędne będzie zapoznanie się ze stanowiskiem pracy. Oprócz tego potrzebne jest odbycie szkolenia BHP - jest to szkolenie wstępne. I o ile na ogół pracodawca przyjmując nowego pracownika i tak musi go zapoznać ze specyfiką pracy w jego firmie to o ile pracownik wcześniej pracował w tym samym zawodzie to nie musi odbywać wstępnego szkolenia bhp. Oprócz tego chciałbym napisać także o:

W Polsce jest sporo firm specjalizujących się w bhp. Aczkolwiek nie wszystkie oferujące takie usługi mają status ośrodka bhp. Po prostu nie wszyscy mają możliwość organizowania u siebie szkoleń. Z innej strony patrząc.