Nieskończony rynek storn internetowych

Dodane: 17-12-2015 04:33
Nieskończony rynek storn internetowych Projektowanie stron www Łódź to jedna z prężnie rozwijających się branży internetowych. Prawie każda firma ma stronę internetową, a świeżo powstałe chcą ją szybko założyć. Jednak czy opłaca się inwestować w stronę firmową?

Brzydale w sieci

Strony figurujące w sieci czasami przerażają swoim wyglądem, a co za tym idzie odstraszają potencjalnego interesanta. Najgorzej wypadają niestety duże instytucje państwowe i rządowe oraz strony hodowli zwierząt. Szczerze mówiąc ja od razu wychodzę ze strony jeżeli jest brzydka.

Robi tak pewnie spory odsetek odwiedzających i czują się zrażeni nie tyle do samej strony, co do firmy, do której ta strona należy. Strony w dzisiejszych czasach nie są drogie, więc nie widzę problemu, aby stronę zaktualizować. Jak głosi popularne przysłowie: Jak Cię widzą, tak Cię piszą; I coś w tym jest.


Bezpieczeństwo transakcji internetowych

Rozwój elektronicznego handlu uzależniony jest w dużym stopniu od niezawodności standardów pozwalających na bezpieczne przeprowadzanie transakcji sieciowych. W przypadku sklepu internetowego o względnym bezpieczeństwie można mówić dopiero wówczas, gdy spełnione są przynajmniej cztery podstawowe założenia:

-możliwość potwierdzenia tożsamości obu stron transakcji.

-szyfrowany kanał transmisji na drodze klient ? sprzedawca zapewniający poufność przesyłanych informacji, przede wszystkim numerów kart kredytowych. Obecnie stosowanymi rozwiązaniami są protokoły szyfrujące SSL (Secure Sockets Layer) oraz SET (Secure Electronic Transaction).

-zabezpieczenie serwera sklepu przed dostępem do prywatnych informacji o klientach przez osoby do tego nieupoważnione.

-zabezpieczenie serwera sklepu przed celowymi atakami przeprowadzanymi zarówno z zewnątrz (z Internetu), jak i od środka (z sieci lokalnej przedsiębiorstwa).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny


Początki e-commerce

Za pomocą systemów elektronicznej wymiany danych (ang. Electronic Data Interchange ? EDI) przedsiębiorstwa już na początku lat 80. drogą elektroniczną wymieniały się informacjami. System ten wykorzystywał synchroniczne połączenia pomiędzy dwoma serwerami i jednocześnie umożliwiał przekazywanie wszelkiego rodzaju informacji, jak np. terminów dostaw, zamówień kupna, czy też potwierdzeń płatności. EDI oferował przedsiębiorstwom wydajniejszy sposób przesyłania informacji niż tradycyjna poczta czy fax, lecz działał w sieci firmowej, co ograniczało jego zdolność do obsługi wielu użytkowników.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny