Autokary czyli transport grupowy

wy, co i jakSzykuje się nowy przełom w dziadzinie napędzania pojazdów- napęd hybrydowy. To połączenie zalet silnika spalinowego oraz elektrycznego- podczas jazdy mały silnik spalinowy ładuje baterie do napędzającego pojazd silnika

Autokary czyli transport grupowy Transport grupowe bywają problematyczne, zwłaszcza przy zorganizowanej wycieczce, czasami jest konieczność zamówienia dodatkowego autokaru. Należy zadzwonić na .

Napęd hybrydowy, co i jak

Szykuje się nowy przełom w dziadzinie napędzania pojazdów- napęd hybrydowy. To połączenie zalet silnika spalinowego oraz elektrycznego- podczas jazdy mały silnik spalinowy ładuje baterie do napędzającego pojazd silnika elektrycznego.

To rozwiązanie jest bardzo wydajne i tańsze niż większość obecnych napędów czysto spalinowych. Czy to możliwe że niedługo autobusy będą w ten sposób napędzane? Całkiem prawdopodobne, tak samo jak i inne pojazdy. Miejmy tylko nadzieję, że w związku ze zmniejszeniem kosztów eksploatacji zmniejszeniu ulegną też ceny biletów i przejazdów autokarami.


O autobusie niskopodłogowym

Autobus niskopodłogowy ? pojazd klasy I, II lub A, w którym co najmniej 35 % powierzchni dostępnej dla pasażerów stojących (lub w jego przedniej części w przypadku pojazdów przegubowych bądź na pokładzie dolnym w przypadku pojazdów dwupokładowych) stanowi powierzchnię bez stopni i zapewnia dostęp do co najmniej jednych drzwi głównych1.

Autobus, który nie ma stopni wejściowych, co jest ułatwieniem przy wymianie podróżnych na przystankach oraz dla osób niepełnosprawnych, starszych i z wózkami dziecięcymi. Część autobusów niskopodłogowych umożliwia swobodny przewóz osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_niskopodłogowy


Początki przewozu osób

Początki transportu masowego miały miejsce już w XIX kiedy to rozpowszechniły się omnibusy z napędem parowym. Ogólnie maszyny parowe spowodowały rozwój gospodarki i wielu nowych gałęzi przemysłu. A pradziadkiem omnibusów były dyliżanse ciągnięte przez konie z których korzystali ludzie pragnący dostać się z miejsca na miejsce. Jednak dyliżans był dość powolny, wrażliwy na uszkodzenia i napady.

Następnym dużym przełomem dla transportu, również osobowego, był silnik spalinowy. Pozwalał on na przewożenie większego ciężaru z większą prędkością niż maszyna parowa. Dodatkowo był bezpieczniejszy, a jego obsługa nie była tak skomplikowana. Wtedy zaczęły powstawać autobusy i autokary podobne do tych współczesnych. Był to też początek transportu publicznego.